Ця розмова присвячена милій даті 8 березня, на історію якої ми подивимося крізь призму антропології. Ми маємо на меті зрозуміти, які передумови існування свята за гендерною ознакою. І так само хочемо простежити, як змінювалося ставлення…

Як 8 березня стало “святом ніжності”?

Довгий час назва «Гронінген» мені мало про що говорила – це було просто місце на карті Європи. Більше довідалася про нього одного весняного дня на «Книжковому Арсеналі», коли потрапила мені до рук книга поезій «Гронінгенський…

Ірина Старовойт: “Ніхто не уникне змін. Треба мати відвагу подивитися їм в обличчя”

Що таке божевілля? Чому вважалося, що у жінок більш вразлива психіка, ніж у чоловіків? Жінки і справді більш схильні до божевілля? Чи їх хтось “робить” божевільними? А, може, це вони “роблять” себе божевільними самі? Якщо…

Поранена діва: жіноче божевілля й геніальність

В сучасній масовій культурі, напевно, немає якогось більш семантично універсального знаку, ніж оголене жіноче тіло. Ним ілюструють усе – від обкладинки нового бестселлера до журнальної реклами парфумів, кави, чи навіть сантехніки. Це табула раса, порожня…

Чому селфі – це корисно?

Олександр Михайлович Покровський народився 1868 року в далекій Симбірській губернії. Доля привела його спочатку до Санкт-Петербурга, потім – до Києва, де він закінчив університет по кафедрі ботаніки; далі – до Парижа, де змінив спеціальність на…

Бідний Мася, або український модернізм на прикладі однієї долі

Разговор Елены Петровской и АЛЕКСАНДРЫ НАБИЕВОЙ состоялся после конференции, посвященной первой персональной выставке Бориса Михайлова в Харькове и в Украине. Ретроспектива Михайлова – без сомнения, одно из самых ожидаемых событий этого года. Инициаторами и организаторами…

Елена Петровская о “конце фотографии”

Навряд чи на вітчизняних університетських курсах з історії мистецтв (хіба що на тематичних) можна дізнатися, що у XVI столітті Софонісба Ангісола була придворною художницею двору Валуа, а у XVIІІ столітті у Франції існувала жіноча школа…

Тривожна реальність тілесності

Вопрос об обнаженных Теперь мы можем подойти к нашему вопросу с более разумных позиций, ибо вероятно, что ответ, почему же не было великих женщин-художниц, кроется не в природе индивидуальной гениальности или в ее недостатке, но…

Почему не было великих художниц. Часть вторая

В области искусствознания точка зрения белого западного мужчины, бессознательно принятая за точку зрения искусствоведа, может оказаться — и действительно оказывается — неадекватной: не только по моральным и этическим причинам и не только из-за элитистской своей…

Почему не было великих художниц. Часть первая


спецтеми: