16 июня 2017 года в рамках Исследовательской платформы PinchukArtCentre открылась выставка «Федор Тетяныч. Канон Фрипулья», в которой сделана попытка концептуализировать творческую практику одного из наиболее ярких украинских художников второй половины XX века Федора Тетяныча (1942–2007). Выставка строится вокруг идеи «Биотехносферы» Тетяныча и его текстов, которые представлены как один из основных медиа художника. Татьяна Кочубинская, кураторка Исследовательской платформы PinchukArtCentre,…

Валерий Сахарук: «Фрипулья – это космос»

ТИБЕРИЙ СИЛЬВАШИ – об исторических пустотах, где вырастает миф, седневских пленэрах и неожиданной свободе.

Тиберий Сильваши: «Барочный миф, миф соцреализма и работы молодых художников объединила нарративная функция картины»

Художник – об Одессе начала 1990-х, современном украинском искусстве, «раскартинивании» и переходе к новым медиа.

Андрей Казанджий: «Мы выходили в эфир в одесских трамваях»

САША КУРМАЗ розповідає, як погодився співпрацювати з PinchukArtCentre після скасованої виставки, навіщо художникам бути медіаторами, й чому краса – це нудно.

Саша Курмаз: «В Україні завжди є ризик, що хтось прийде і зруйнує роботи»

Художниця та дружина Олександра Гнилицького розповідає, як виглядав пострадянський світ «Паркомуни» крізь призму західної культури 90-х.

Леся Заяць: «Паризька комуна» — це комунікативний хаб, де у всіх були свої ролі»

ГЕОРГИЙ СЕНЧЕНКО – об успехе «Печали Клеопатры», нижнем белье Бонито Оливы и инди-роковой атмосфере украинских 90-х.

Георгий Сенченко: «Искусство — это миф. Но жизнь без этого мифа порой невыносима»

КОНСТАНТИН АКИНША – о реакции Москвы на украинское искусство перестройки, панических поисках новых медиа в конце 80-х, советской экзотике на продажу и плохих работах хороших художников.

Константин Акинша: «Москву они испугали»

Художница ВАЛЕРИЯ ТРУБИНА рассказывает о том, как формировались культурные и социальные интересы художников Паркоммуны в 90-х годах, а также о понятии «трансавангард» в украинском контексте.

Валерия Трубина: «Мы расширяли пространство, позволяя зрителю туда войти»

Харьковский фотограф – о старых обидах на мэтров, фотографию до фотошопа и эстетику польских журналов 80-х.

Сергей Солонский: «Мой дед продал корову, чтобы купить цейсовский объектив»

Тетяна Кочубінська розпитує «ФОНД МАЗОХА» про історію їхнього створення, мистецький тероризм як стратегію та найбільш скандальні роботи, які сьогодні не втрачають актуальності.

Фонд Мазоха: «Художник не може бути істориком. Він може бути історичним спекулянтом»

Чому війні не потрібен митець, як оцінювати рутинність життя, і що спільного між снайпером і художником.

Леся Хоменко: «Понять – это и есть победить»

У рамках співпраці Дослідницької платформи PinchukArtCentre та онлайн-видання Korydor ми продовжуємо тему дослідження сучасного мистецтва. Цього разу йтиметься про кураторський досвід та інституційну критику. Співрозмовницею Тетяни Кочубінської стала Анна Смолак – запрошена кураторка проекту «Переосмислення». Варто зазначити, що PinchukArtCentre уперше в своїй діяльності запросив зовнішніх кураторів, таким чином упроваджуючи політику багатоголосся. В рамках «Переосмислення» Анна Смолак стала кураторкою проекту Лади…

Анна Смолак: “Ми підважуємо традиційні інституційні наративи музейного типу, які пропонують лінійний спосіб мислення”


спецтеми:

теги
(само)цензура архів архів сучасного мистецтва виставка візуальне мистецтво війна гуманітарна політика дискусія документальне кіно жінка в мистецтві книжки колонка креативна економіка критичне мистецтво культура культура й інновації культурна політика культурний менеджмент куратор кіно література малі міста медіа мистецтво місто насилля освіта політика включення проекти пропаганда самоорганізація самоцензура свобода соціальне мистецтво сучасне мистецтво фемінізм фестиваль фотографія цензура європейський досвід ідентичності інновації іншування історія історія мистецтва