Ця стаття є результатом дослідження фінської вернакулярної фотографії і впливу досвіду вимушеного переселення на фотографічні практики, проведеного під час побуту на резиденції в Serlachius Museum в місті Мянтта (Фінляндія) в 2019 році.   Отож, ця…

Karelian Guestbook: «російські гості»

Розмірковуючи про Параску Плитку-Горицвіт і присвячену їй виставку «Подолання гравітації», що триває до 19 січня в Мистецькому Арсеналі, я зрозуміла, що труднощі виникають навіть там, де їх не очікуєш, а якщо бути точнішою — на…

“Тут і зараз” Параски Плитки-Горицвіт

І письменники, і політтехнологи продукують історії, що розраховані викликати емоції, лише мета в них різна. Власне, я й хочу поміркувати про ті історії, які зараз «керують» світом, і про ті художні історії, що підхоплюють геополітичні…

Стіна. Як війна розповідає історії

Зазвичай про домашнє відео заведено говорити як про щось, що позбавлене цінності поза сімейним чи принаймні дружнім колом. Те, що для авторів і їхнього близького оточення постає пам’ятними свідченнями, для чужого ока може стати надто…

Вісім міліметрів свободи: українське аматорське кіно радянських часів

Наразі закінчується друга національна Бієнале молодого мистецтва в Харкові – один із найбільш масштабних на сьогодні українських культурних проектів, ініційованих колишнім Міністерством культури України. У першій частині розповіді йшлося про внутрішню кухню підготовки до Бієнале:…

Навіщо нам потрібні бієнале? Частина друга

Чи можуть низові ініціативи з осмислення спадщини, минулого та пам’яті впливати на культурну та історичну політику, і якщо можуть, то як саме? Як осмислювати складні історичні теми інструментами культури? Чого забракло в перебігу декомунізації? Про…

Тарас Грицюк: «Із мільйонів таких історій і складається історія України»

«Між вогнем і вогнем: українське мистецтво зараз» — це третя  постмайданна виставка кураторського дуету Аліси Ложкіної та Костянтина Акінши про нове покоління українських митців. Перша виставка «Я крапля в океані. Мистецтво української революції» теж відбувалась…

Між вогнями контексту та образу

В дітей мера невеликого міста знайшли розкішне майно. Конституційний суд виніс справедливе рішення лише після програшу на виборах правлячої партії.  Чемпіон із плавання оголосив, що йде у президенти. Бізнесмен, якого підозрюють у махінаціях із держзакупівлями,…

Фільми про хабарі й п’єси про забутих пенсіонерів: як румунська культура реагує на соціальні проблеми

Із арабської “Мультака” означає «місце зустрічі». У берлінському музеї Пергамон таким місцем стала виставка про історію Близькосхідних країн. Щодня тут проводять екскурсії та семінари для тих, хто тікав від війни в Сирії. Учасниця проекту Culture…

Проект “Мультака”: як сирійські біженці допомагають одне одному в Берліні

Міруна Влада  народилася 1986 року в Бухаресті, її справжнє ім’я – Міруна Тронкота. Мистецький псевдонім собі вибрала в шістнадцять років, а через два роки видала першу й дуже успішну збірку «Poemextrauterine» («Позаматкові вірші»). Під час дорослішання…

Міруна Влада: «Ми потребуємо революції ментальності»

Зазвичай так виглядає реклама прального порошку: яскраві кольори, великі літери, бульбашки, свіжість, життєрадісність. Плакати з усіма цими елементами одного ранку з’явилися на вулицях найбільших румунських міст. Тільки якщо придивитись до написів, ставало ясно: ідеться не…

Тротил для думок. Як кілька художників і сотня плакатів змінювали Румунію

Як розповідати про трагічну історію сучасним людям? Чому свідки трагедії досі бояться говорити в голос про пережитий досвід? І як митці можуть допомогти у проговоренні цих складних тем? Про це під час дискусії у рамках…

Як працюють музеї, які говорять про людські трагедії?


спецтеми: