Цього року я мала нагоду долучитися до навчальної подорожі «Музеї. Локальна історія» від ‘House of Europe’ та побувати у 9 інституціях західної й східної Німеччини – від центрів сучасного мистецтва до краєзнавчих музеїв і меморіалів….

Музейна робота з травматичними досвідами: як це роблять у Німеччині  

Розуміння художніх практик, ролі та статусу художника сильно змінювалося протягом історії західної культури. Ремісник, що спроможний виготовляти речі за правилами; майстер, що може наслідувати прекрасне в природі; і врешті – митець, який подібно до Бога,…

Запрошення в мистецтво: кому бути художниками?

Нещодавно у Києві пройшов перший онлайн-марафон із документального активізму, організований проєктом Arts&Rights. В межах марафону відбулась панельна дискусія на тему “Документалістика як зброя в інформаційній війні” за модерації Лариси Денисенко. Учасники дискусії говорили про якість…

Документалістика в інформаційній війні

В 1978 році Зофія Ридет, на той момент вже відома польська фотографка, поїхала до Рабки, малого містечка на Підхаллі, де зробила перші фотографії з серії, яка згодом стане її найвідомішим проєктом під назвою «Cоціологічний запис»…

Побачити сусіда

Що змушує нас відчувати зв’язок з іншими? Соціальні науки пропонують низку відповідей, серед яких спільні ідентичності, пам’ять про минуле і відчуття приналежності до однієї «уявної спільноти»; міжособистісна довіра і довіра до спільновитворених інститутів; після Революції…

Спільноти досвідів: як і для чого документувати життя в час пандемії

Чому магія кіно незмінно захоплює нас? Де закінчується кіно і починаємось ми? Де емоція героя, а де наша реакція на неї? Сила кіно та його незмінна величезна відповідальність – не скотитися в повчальну риторику, не…

Документальний активізм – кіно, яке говорить до емоцій і розуму

Як і на всю галузь культури, пандемія коронавірусу негативно вплинула і на кіноіндустрію.  Під час карантину кінотеатри в Україні зачинилися, релізи фільмів перенесли,  призупинилися зйомки, кінофестивалі скасовано. За найскромнішими підрахунками світова кіноіндустрія втратила щонайменше 5…

Кіно буде: як виживає кіноіндустрія під час пандемії

Цей матеріал виходить завдяки меценатській підтримці  Слави Ігнатенка. Як би ми жили, якби у нас досі по всій країні стояли пам’ятники Сталіну? Як би ми поставилися до коментарів з-поза кордону із засудженням нас, якби ми…

“Виставляйте як крадене”: меморіальна культура у постколоніальну добу

Аліна Копиця з середини 2000-х працює з текстильним колажем, перформансом у публічному просторі, кожного разу художниця звертається до питань екологічної свідомості, екологічності стосунків, гендерних ролей, насильства й діалогу, свободи й (сексуальної) гри у різних культурних…

Аліна Копиця: “Малюнок – це свобода, яка розчавлює. А при вишиванні з’являється спротив матеріалу”

Публікація цього тексту стала можливою завдяки меценатській підтримці Ірини Славінської.  «Racism is Small Dick Energy» – видніється на плакатах учасниць/ків антирасистського руху «Black Lives Matter» біля Білого дому. Цей слоган є одним із популярних нині…

Сексуальні стереотипи про чорношкірих, гендер і (анти)расизм

Публікація цього тексту стала можливою завдяки меценатській підтримці Юлії Гнат Я беруся за цю статтю ніби для того, щоб поговорити про останню книжку Сашка Михеда «Я змішаю твою кров з вугіллям. Зрозуміти український Схід», хоча…

Як змішати свою кров з вугіллям: кілька кулінарних рецептів і порад

Можна сміливо стверджувати, що  2020 рік буде записаний у підручники як кризовий для української культури. Та чи можуть представники культури і креативних індустрій в Україні погодитись із тим, що всі попередні роки були стабільними і…

Lifelong learning: нові можливості для творчих людей


спецтеми: