В октябре в Киеве прошла недельная лаборатория современного искусства, посвященная теме феминизму Metamorphoses Lab. 16 деятельниц культуры, художниц и литераторок с Армении, Азербайджана, Германии, Грузии, Молдовы, России и Украины говорили о разных формах современного феминизма,…

Метаморфозы феминистского искусства. Разговор с Анной Щербиной и Уляной Быченковой

Ця стаття є результатом дослідження фінської вернакулярної фотографії і впливу досвіду вимушеного переселення на фотографічні практики, проведеного під час побуту на резиденції в Serlachius Museum в місті Мянтта (Фінляндія) в 2019 році.   Отож, ця…

Karelian Guestbook: «російські гості»

24 листопада добігли останні дні 58-ї Венеційської бієнале. Перед закриттям найбільша і найстаріша виставка сучасного мистецтва відновила свою роботу після жахливого шторму і затоплення острова. Останні відвідувачі ховалися від дощу та холоду в палацах та…

Як це — бути частиною “Мрії”

Розмірковуючи про Параску Плитку-Горицвіт і присвячену їй виставку «Подолання гравітації», що триває до 19 січня в Мистецькому Арсеналі, я зрозуміла, що труднощі виникають навіть там, де їх не очікуєш, а якщо бути точнішою — на…

“Тут і зараз” Параски Плитки-Горицвіт

І письменники, і політтехнологи продукують історії, що розраховані викликати емоції, лише мета в них різна. Власне, я й хочу поміркувати про ті історії, які зараз «керують» світом, і про ті художні історії, що підхоплюють геополітичні…

Стіна. Як війна розповідає історії

9 листопада в рамках літературного фестивалю «Кальміюс» у Краматорську відбувся дискусійний клуб Українського ПЕН про силу слабких і слабкість сильних та різницю між силою й насиллям – «Де українцям знаходити підтримку в моменти зневіри?». Модерував…

Пошуки сили в моменти зневіри  

15-17 жовтня у Харкові відбувся інтенсив для арт-критиків від видавництва IST Publishing, підготовлений до виходу українського перекладу книги «Повернення реального» Гела Фостера, американського теоретика мистецтва й арт-критика. В рамках курсу, реалізованого за підтримки Програми грантів…

Кілька думок про мистецьку критику

Зазвичай про домашнє відео заведено говорити як про щось, що позбавлене цінності поза сімейним чи принаймні дружнім колом. Те, що для авторів і їхнього близького оточення постає пам’ятними свідченнями, для чужого ока може стати надто…

Вісім міліметрів свободи: українське аматорське кіно радянських часів

Над матеріалом працювали Ольга Мацьків, Марія Масюк, Павліна Гадач                                        11-13 жовтня у Львові відбувся Конгрес культури «Перехід 1989», що зібрав понад 200 представників культурної сфери з України та з-за кордону. Вони аналізували культурні й…

“Перехід 1989”: вихід із транзитної зони

Наразі закінчується друга національна Бієнале молодого мистецтва в Харкові – один із найбільш масштабних на сьогодні українських культурних проектів, ініційованих колишнім Міністерством культури України. У першій частині розповіді йшлося про внутрішню кухню підготовки до Бієнале:…

Навіщо нам потрібні бієнале? Частина друга

В украинском общественном и медиаполе в последнее время все чаще начали обращать внимание на темы, связанные с разными формами насилия. Кроме того, произошли некоторые изменения в уголовном законодательстве, системное насилие в семье признается как преступление….

Оксана Потапова: “Необходимо говорить о множественной уязвимости женщин”

Чи можуть низові ініціативи з осмислення спадщини, минулого та пам’яті впливати на культурну та історичну політику, і якщо можуть, то як саме? Як осмислювати складні історичні теми інструментами культури? Чого забракло в перебігу декомунізації? Про…

Тарас Грицюк: «Із мільйонів таких історій і складається історія України»


спецтеми: