Я маю одну таємну слабкість. Вона полягає в тому, що перед сном я вигадую найдикіші конспірологічні і псевдонаукові теорії. Особливе задоволення мені приносить та псевдонаукова дурість, яка в мене в голові виглядає дуже правдоподібною і…

Повний хаос, подекуди з любов’ю

2019 рік. Саме в цей час відбуваються події культового фільму Рідлі Скотта за мотивами не менш культового роману Філіпа Діка. І якщо технологічно реальність ще не зовсім наздогнала візію, то загальний вектор руху, відчуття шаленого…

Ті, що біжать по лезу. Мистецькі підсумки 2019 року

Протягом другої половини ХХ століття у історичних науках вагоме місце посіла рефлексія про роль очевидців та свідків подій. Щоденники, спогади, листи та інша мемуарна література (а також художня література) стали частиною великого історичного процесу, спробою…

Роль свідка та оповідача під час війни на Донбасі

Я закінчив філологію в Києво-Могилянській академії. Спершу працював коректором і журналістом. Далі поїхав на 10 місяців волонтерити у Данію. Після повернення до Києва компонував туристичні маршрути Європою, пробував себе в освітньому бізнесі. У 2014 мене…

За щастям на велосипеді: історія одного колишнього гуманітарія

Вважають, що інтелектуали можуть визначити курс розвитку суспільства чи спрогнозувати його майбутнє. Кого зазвичай називають інтелектуалами й для чого вони потрібні (і чи потрібні взагалі)? 20 листопада в Національному музеї Тараса Шевченка в Києві відбувся…

Чому інтелектуалів (не) чують?

І письменники, і політтехнологи продукують історії, що розраховані викликати емоції, лише мета в них різна. Власне, я й хочу поміркувати про ті історії, які зараз «керують» світом, і про ті художні історії, що підхоплюють геополітичні…

Стіна. Як війна розповідає історії

9 листопада в рамках літературного фестивалю «Кальміюс» у Краматорську відбувся дискусійний клуб Українського ПЕН про силу слабких і слабкість сильних та різницю між силою й насиллям – «Де українцям знаходити підтримку в моменти зневіри?». Модерував…

Пошуки сили в моменти зневіри  

15-17 жовтня у Харкові відбувся інтенсив для арт-критиків від видавництва IST Publishing, підготовлений до виходу українського перекладу книги «Повернення реального» Гела Фостера, американського теоретика мистецтва й арт-критика. В рамках курсу, реалізованого за підтримки Програми грантів…

Кілька думок про мистецьку критику

В украинском общественном и медиаполе в последнее время все чаще начали обращать внимание на темы, связанные с разными формами насилия. Кроме того, произошли некоторые изменения в уголовном законодательстве, системное насилие в семье признается как преступление….

Оксана Потапова: “Необходимо говорить о множественной уязвимости женщин”

«Між вогнем і вогнем: українське мистецтво зараз» — це третя  постмайданна виставка кураторського дуету Аліси Ложкіної та Костянтина Акінши про нове покоління українських митців. Перша виставка «Я крапля в океані. Мистецтво української революції» теж відбувалась…

Між вогнями контексту та образу

Цього року іранська режисерка та художниця Манія Акбарі була членкинею журі національного конкурсу на Одеському міжнародному кінофестивалі, а також презентувала там свій новий фільм «Місяць для мого батька». Фільми Акбарі, маловідомі в Україні, входили до…

Манія Акбарі: “Я сприймаю своє тіло як полотно, сповнене пам’яті, що наповнюється з дитинства”

Групповая хореография людей в мире меланхолии, Киев от кладбища до неба, механизированная сцена города, неуклюжий голос Siri, «театр метро», микро-модели социального строительства, 40 участников, 120 минут. Все это — Remote Kyiv, проект немецкой театральной компании…

Театральный миф о демократии


спецтеми: