Восени 1944 року Радянський Союз та Польща розпочали процес «взаємного обміну населенням». Так він називався на папері, на ділі ж це було примусове виселення етнічних українців з Польщі, а поляків – з Радянської України. Серед…

Петро Дзиндра «У радянський час не заведено було говорити, що ти переселенець»

Текст виходить в рамках спільного проєкту підтримки незалежного культурного сектору в Україні Міжнародної організації CEC ArtsLink у співпраці з платформою міждисциплінарних практик OpenPlace.   В 1932 році американський фотограф Джеймс Ебі (1) на запрошення радянського…

Українська фотографія 30-х років

Зустріч із власним минулим не завжди буває ностальгійною чи сентиментальною, особливо коли віч-на-віч зустрічаєшся з проявами інтелектуального якщо не убозства, то бідності. Коли я погоджувалась на співпрацю з проєктом «Екземпляри ХХ», мені здавалось, що найцікавішим…

Про непочуті голоси

Уже в 10 странах и 40 театрах по всему миру состоялась читка пьесы беларуского драматурга Андрея Курейчика «Обиженные. Беларусь» – практически мгновенная реакция на протестное движение в Беларуси. Услышали ее и на ХХІІ международном театральном…

Дмитрий Ермолович-Дащинский: «В Беларуси театральность покинула сцену, теперь она – на улицах»

Цей матеріал виходить завдяки меценатській підтримці  Слави Ігнатенка. Як би ми жили, якби у нас досі по всій країні стояли пам’ятники Сталіну? Як би ми поставилися до коментарів з-поза кордону із засудженням нас, якби ми…

“Виставляйте як крадене”: меморіальна культура у постколоніальну добу

Аліна Копиця з середини 2000-х працює з текстильним колажем, перформансом у публічному просторі, кожного разу художниця звертається до питань екологічної свідомості, екологічності стосунків, гендерних ролей, насильства й діалогу, свободи й (сексуальної) гри у різних культурних…

Аліна Копиця: “Малюнок – це свобода, яка розчавлює. А при вишиванні з’являється спротив матеріалу”

Дев'ять українських кінокритиків розповідають про серіали, які їх останнім часом вразили.

Гострі теми: дев’ять кінокритиків про актуальні серіали

Цей текст виходить завдяки меценатській підтримці Ілони Демченко.   Двадцять п’ятого травня 2020 року, у понеділок, у місті Міннеаполіс, штат Міннесота, сталося вбивство афроамериканця на ім’я Джордж Флойд поліцейським на ім’я Дерек Шовін. Поліцейський наступив…

«Я не можу дихати»: Деякі зауваги до протестів у США

Я завжди була прихильницею критики (найперше – кінокритики) як професії. Мене заворожувало, як люди, озброєні знанням, компетенціями і публіцистичним талантом, формували естетичний порядок денний. Відсіювали «погане» мистецтво від «хорошого», претендували на те, щоби формувати смаки,…

Критичний поворот

Віднедавна проєкт Іллі Хржановського “Дау. Дегенерація” став доступний для перегляду на однойменному сайті. Відтак усі охочі мають змогу нарешті скласти власну думку про творчий метод російського режисера й за сумісництвом худкерівника благодійного фонду “Меморіальний центр…

Дау і пустота: “метод” Хржановського

Korydor публікує текст Ксенії Рибак, яка посіла третє місце у VIІI Мистецтвознавчому конкурсі, заснованому Stedley Art Foundation. Цього року Мистецтвознавчий конкурс присвячений темі “Мистецтво нових медіа: технології ± художник”. У тексті вживаються гендер гепи (gender gap)…

Сяяти в тіні: медіамистецтво та нічна культура в Україні

Текст подається в авторській редакції без змін. Редакція видання може не поділяти точку зору автора. І Унікальний аборт, креативне поховання, інноваційне життя – мабуть, багато хто відчує до таких виразів цікавість, яка, однак, швидко стане…

Інноваційна незворушність культури


спецтеми: