9 листопада в рамках літературного фестивалю «Кальміюс» у Краматорську відбувся дискусійний клуб Українського ПЕН про силу слабких і слабкість сильних та різницю між силою й насиллям – «Де українцям знаходити підтримку в моменти зневіри?». Модерував…

Пошуки сили в моменти зневіри  

15-17 жовтня у Харкові відбувся інтенсив для арт-критиків від видавництва IST Publishing, підготовлений до виходу українського перекладу книги «Повернення реального» Гела Фостера, американського теоретика мистецтва й арт-критика. В рамках курсу, реалізованого за підтримки Програми грантів…

Кілька думок про мистецьку критику

Зазвичай про домашнє відео заведено говорити як про щось, що позбавлене цінності поза сімейним чи принаймні дружнім колом. Те, що для авторів і їхнього близького оточення постає пам’ятними свідченнями, для чужого ока може стати надто…

Вісім міліметрів свободи: українське аматорське кіно радянських часів

Над матеріалом працювали Ольга Мацьків, Марія Масюк, Павліна Гадач                                        11-13 жовтня у Львові відбувся Конгрес культури «Перехід 1989», що зібрав понад 200 представників культурної сфери з України та з-за кордону. Вони аналізували культурні й…

“Перехід 1989”: вихід із транзитної зони

Наразі закінчується друга національна Бієнале молодого мистецтва в Харкові – один із найбільш масштабних на сьогодні українських культурних проектів, ініційованих колишнім Міністерством культури України. У першій частині розповіді йшлося про внутрішню кухню підготовки до Бієнале:…

Навіщо нам потрібні бієнале? Частина друга

В украинском общественном и медиаполе в последнее время все чаще начали обращать внимание на темы, связанные с разными формами насилия. Кроме того, произошли некоторые изменения в уголовном законодательстве, системное насилие в семье признается как преступление….

Оксана Потапова: “Необходимо говорить о множественной уязвимости женщин”

Чи можуть низові ініціативи з осмислення спадщини, минулого та пам’яті впливати на культурну та історичну політику, і якщо можуть, то як саме? Як осмислювати складні історичні теми інструментами культури? Чого забракло в перебігу декомунізації? Про…

Тарас Грицюк: «Із мільйонів таких історій і складається історія України»

Помірний екшен, в якому молодий Вілл Сміт хоче вбити старого Вілла Сміта. Брюссель, сьогодення. Надшвидкісний потяг мчить по полю і скоро заїде в тунель. На пристойній відстані причаївся снайпер, якому треба вбити людину, молекулярного біолога…

«Двійник»: якби молодість знала, якби старість могла

Як сьогодні належить розповідати про українську історію, культуру і мистецтво, особливо перед іноземною аудиторією? Якою мовою послуговуватися, якими категоріями оперувати? Коли я пишу «якою мовою», я маю на увазі і мову візуального висловлювання, і текстовий…

Між вогнем і вогнем: карнавал і самоекзотизація як експортна стратегія

«Між вогнем і вогнем: українське мистецтво зараз» — це третя  постмайданна виставка кураторського дуету Аліси Ложкіної та Костянтина Акінши про нове покоління українських митців. Перша виставка «Я крапля в океані. Мистецтво української революції» теж відбувалась…

Між вогнями контексту та образу

У сучасності неперервного стріму, щільно сфокусованій на теперішньому моменті, де мистецтво поряд із медіа стає передусім ретранслятором актуального порядку денного, а сторіз у соцмережах як ствердження самого факту існування зникають протягом доби, назва проєкту “Фотографії…

Минулого року, до початку часів

28 вересня 2019 року в галереї «ЧервонеЧорне» в Каневі відкриється виставка серій Володимира Буднікова та Влади Ралко «Напис» і «Зона тиші». Проєкт реалізовується за підтримки Українського культурного фонду. З художником і художницею поговорила мистецтвознавиця Поліна Ліміна. …

Влада Ралко, Володимир Будніков: “Буття без ціннісних потреб зісковзує в буденне насильство”

Завантажити ще

спецтеми: