Студенты и выпускники НАОМА две недели работали над проектом «Монтаж» в новом киевском арт-пространстве «White world». День открытия проекта обещал стать одновременно и днем закрытия – ребята презентовали результат своей work in progress. Думаю, не только я, но и многие…

200

Временные практики

15 апреля 2016 в Минске состоялась публичная презентация книги Виктории Шмидт и Ирины Соломатиной «Женский активизм в Беларуси: невидимый и неприкасаемый» (Каунас, 2015). Книга представляет исследование, которое проводилось в течение года на беларусском материале. Одна из его руководительниц, Ирина Соломатина…

730

Женский активизм в Беларуси: невидимый и неприкасаемый

Найвідоміша, мабуть, книжка Анджея Стасюка «Дорогою на Бабадаґ» вийшла в Україні ще 2007 року. В післямові до неї Юрій Андрухович писав: «Стасюка тягне на схід і трохи на південь». Нині це аксіома. Та досі схід у його текстах був просто…

451

Назад, на Схід: головна подорож Анджея Стасюка

Виходжу з потяга Хюндай у турецькому метро – два ескалатори піднімають із темряви до сліпучого світла – опиняюся на вулицях Ізміра. Напроти виходу бачу вокзал Басмане, левантійський спадок 19 століття, як з картинки, але зразу біля сходів у кущах сплять…

581

Ізмір: маленькі кроки назустріч

До 1 июня в днепропетровской галерее Artsvit продолжается выставка Давида Чичкана «Во время войны» — анархическая интервенция на территорию искусства, переосмысляющая войну в ХХ и ХХІ веке. Этой весной в Днепропетровске открылась персональная выставка киевского художника Давида Чичкана (родился в…

745

Другой анархизм Давида Чичкана

Еще в фильмах братьев Люмьер, Джона Грирсона, Роберта Флаэрти или Криса Маркера было очевидным стремление уйти от обслуживания реальности, режиссеры привносили в фильмы свой уникальный взгляд и стремились найти в окружающем мире нечто скрытое. В 2000-х случился еще один важный…

1147

Кино на грани: украинский док

Александр Гнилицкий – один из немногих современных украинских художников, который первым начинал экспериментировать с медиумом. Работая с живописью, инсталляцией, перформансами, видео, Гнилицкий всегда создавал свое ощущение пространства и реальности. А детали для своих объектов он покупал на киевском Сенном рынке….

1448

Ксения Гнилицкая: «Для его поколения было важно, чтобы было смешно и непросто»

На правій руці британського документаліста Марка Казінса витатуювано: «Forough» – на честь іранської режисерки Форуг Фаррухзад. Там само – супрематичний хрест Малевича. На лівій руці – імена Ле Корбюзьє та Ейзенштейна. У фільмографії Казінса є 15-годинний фільм про історію світового…

1242

Марк Казінс: «Ми ніколи не поховаємо останнього ханжу, але це приємно уявляти»

Кілька днів тому пригадалися мені два моменти з минулого. Перший – наприкінці Радянського Союзу. Я тоді був учасником молодіжної антирадянської  організації, яка виступала за незалежність України. І з кількома колегами й колежанками у нас була специфічна розвага (цілком обґрунтована необхідністю не…

1357

Чи знову час сушити сухарі? Про «справу львівських анархістів»

Часта вживаність деяких понять змушує дивитися на них під дуже різними кутами зору, аби не схибити в адекватній оцінці чи, щонайменше, у сприйнятті. Саме так останнім часом бачиться поняття «культурна дипломатія», яке вже досить упевнено почуває себе в площині публічної…

656

Кухня культурної дипломатії

В этом году фестиваль «86» — абсолютно уникальное событие. Во-первых, к традиционно документальной программе добавились и игровые фильмы. Во-вторых, из всего разнообразия программ нужно выбирать. Так, на фестивале будет основной смотр «Коло поколінь», в котором представлены саме сильные полнометражные работы….

861

Зона внимания

Іґнацій Карпович – польський письменник, який дебютував у 2006 у видавництві «Чарне», отримав нагороду «Паспорт «Політики» (2011), його романи чотири рази потрапляли до фіналу літературного конкурсу «Ніке». Карповича цікавить питання, яким є сучасний поляк – ким він себе відчуває, яка…

1133

Іґнацій Карпович: Для політиків складні теми завжди «не на часі»

Завантажити ще

спецтеми: