Кристина Соломуха – художница и куратор украинского происхождения, которая живет и работает во Франции. Украинской аудитории она известна благодаря выставке «Pastime Paradise» в PinchukArtCentre в 2008 году – ироничной рефлексии на тему урбанистического пространства Киева, идеологии и утопии. В 2014…

6

Кристина Соломуха: “Визуальное искусство – это форма знания”

Єлизавета Петрівна була галломанкою: ще в дитинстві вона напрочуд швидко вивчила французьку, вдягалася «на паризький манір» (чому й мала у гардеробі більше 1500 суконь), постійно спілкувалась із паризькими послами. Вона цікавилася не лише новинками моди, але й питаннями, як вести…

380

Забавки навколо однієї резиденції

Колишня інженер-хімік Наталія Юрченко — одна з останніх мешканок села Позняки, яке наприкінці 80-х забудовники перетворили на новий район Києва. Знищення села розпочалося ще у 1989 році і до 1992-го забудовники вмовили переїхати до квартир більшість мешканців, але родина Юрченків…

256

“Яма”: право на дім

На публічну і політичну сцену Раґнар Сііл потрапив ще наприкінці 1990-х після навчання в Тартуському університеті, де студіював політичні науки і міжнародні відносини, став одним із наймолодших радників Міністра культури Естонії. У 2009 р. він виступив одним із ініціаторів програми…

302

Раґнар Сііл: “Креативність – це феномен відкритого світу мобільних людей”

Научно установленный факт: чем выше уровень эволюционного развития, тем быстрее его темпы. Согласно модели Карла Сагана, если считать, что Вселенная существует один год, то сознание существует всего полтора часа.  И за эти полтора часа человечество успело пройти путь от первобытной…

397

Эволюция ценностей

На початку березня платформа культурних ініціатив ІЗОЛЯЦІЯ провела зустріч із Анною Агафоновою, постійною консультанткою фонду, про розвиток креативної економіки в Україні. Це передує запуску IZONE – простору для роботи креативного бізнесу на території фонду в Києві. Експертка розповіла про концепт…

217

Big Push Theory

Творчість Марії Башкирцевої належить одночасно кільком культурам – французькій, українській і російській. Одразу по смерті художниці й авторки «Щоденника» міф про неї як про видатну постать зламу епох поширився у європейських країнах, США, в Росії і на українських теренах. У…

719

Космополітка

З нагоди Міжнародного жіночого дня та відзначення 100-річчя Першої світової війни в Києві пройшли дві лекції Франсуази Тебо, яка приїхала до Києва на запрошення Французького інституту. Франсуаза Тебо – дослідниця жіночої та ґендерної історії у Франції, почесна професорка новітньої історії…

517

Історія жінок у Великій війні

Після оголошення в 1991 році незалежності України перед вітчизняним мистецтвом постало питання самоідентифікації, необхідності переказати сучасною мовою зміст власної культури, що тривалий час розвивалася в умовах ізоляції від міжнародного мейнстріму. Цей процес був започаткований ще в роки так званої «перебудови»…

1215

Сучасне українське мистецтво: історична пам’ять та світовий контекст

Здається, великі міста ще ніколи не були такими близькими, як сьогодні. Йдеться не про просторові відчуття і не про те, що наше сприйняття відстаней стає дедалі хиткішим, не про можливість віртуальних подорожей в google maps або долання півпланетних дистанцій за…

585

Фасади брешуть

Думаю, запрошуючи до діалогу Катерину Ботанову та Олеся Донія, організатори циклу дискусій «Культура vs пропаганда» сподівались, що розмова буде цікавою, але не підозрювали, наскільки. Переглянути її варто хоча б заради того, щоб зрозуміти, у якому дусі здебільшого відбувається комунікація в…

688

Між двома українськими культурами

В этой войне практически все происходит постепенно, поэтапно. Не знаю в точности, почему так. Может, потому, что наш враг массивный и инертный, не умеет действовать быстро. Может, потому, что он всякий раз планирует обойтись малыми силами, «сэкономить» — не столько…

726

Страх и отвращение: кордоны идентичности

special topic