В рамках проекту CSM «Культура. Завтра» на Книжковому Арсеналі, у співпраці з видавництвом «Комора» відбулася зустріч із сербським письменником Срджаном Срдичем. Його роман «Саторі» щойно вийшов у перекладі Алли Татаренко й уже привернув чимало уваги з боку читачів і критиків….

347

Срджан Срдич: “Мене лякає соцреалістична ідея великого роману”

У передмові до книжки «Майдан Тахрір» Андрій Бондар зауважує, що у «близькосхідних» текстах Наталки Гуменюк так багато спільного з Україною, що «іноді спотикаєшся на фразах: а це, бува, не про нас?». Час для виходу книжки про життя після революцій у…

433

“Майдан Тахрір”: репортажистика смирення

Ретроспективна програма цьогорічного фестивалю кіно та урбаністики «86», який вже вдруге відбуватиметься в Славутичі, матиме назву «Ефемерна пропаганда». Складена з дев’яти коротких фільмів ця збірка буде присвячена американській освітній, рекламній та пропагандистській анімації часів «холодної війни». Ця програма – не…

444

Ефемерна анімація: між пропагандою і маскультом

Однією з важливих подій цьогорічного “Книжкового Арсеналу” стала публічна дискусія за участі Ігоря Померанцева та Юрія Андруховича “Українська література. Після війни” у рамках проекту «Війна та культура: діалог ворогів?” Ігор Померанцев почав дискусію з дуже цікавої ідеї про те, що…

424

Стамбульський телефон Хемінгуея, або Як війна змінює літературу

Мариам Агамян, Юлия Попова На фестивале Docudаys UA был представлен эстонский фильм «Откуда берется пыль и куда деваются деньги». Театр No_99  в 2005 году совершил провокацию. Актеры и режиссер театра развернули полномасштабную предвыборную рекламную кампанию партии “Единая Эстония”. Кульминацией должен был…

513

Эне-Лийс Семпер: “Если есть что критиковать – значит, мы продолжаем”

Одна з яскравих перекладних книжкових новинок сезону – роман «Сатурн» польського письменника Яцека Денеля в українському перекладі Андрія Бондаря, що з’явився друком у видавництві «Комора». Твір, «звитий» навколо постаті художника Франсиско Ґойї, його сина й онука та жаскої серії робіт…

349

Літературний Ґойя: моторошна перемога над Сатурном

У видавництві «Родовід» цього року вийшли книги «Інсценізація українського авангарду 1910–1920 років» (Український Музей в Нью-Йорку) і «Українська академія мистецтва. Історія заснування та фундатори». Обидві книги будуть представлені на Книжковому Арсеналі.  Сполучені посудини. Саме такий образ прийшов до мене після…

244

Сполучені посудини

У рамках Книжкового Арсеналу буде представлена експозиція робіт Андрія Хіра з проекту «Забобони» (2015): художник доповнить і розширить проект, показаний узимку в «Я Галереї», а новими компонентами стануть рукотворні маски –  невід’ємна частина містичних ритуалів із прадавніх часів. Також за…

586

Забобони: досліди Андрія Хіра

Мы поговорили с московским режиссером Аскольдом Куровым о проекте “Освободите Олега Сенцова”, о том, как работает документальное кино и о России как о сюрреалистическом “Ленинленде”. За почти год пребывания украинца Олега Сенцова под стражей в Москве поддержку ему высказывали известные…

267

Аскольд Куров: “Музей Ленина как модель России”

Ми йдемо в кіно за досвідом. Банальна фраза, яка насправді пояснює все. І навіть те, чому нас так тягне до фільмів, від яких, як від людей, пахне їхніми бажаннями й страхами. Ми сьогодні багато говоримо про героїв у кіно —…

403

Фантастична четвірка: документальні супергерої

Перше враження, що Вільнюс — це такий собі балтійський Львів, може з’явитися у вас на вокзалі одразу по приїзді й тривати досить довго. Дійсно, будиночки дорогою до вашого хостела чи готелю в міру старовинні, малоповерхові й зруйновані постійною сирістю від…

628

Вільнюс: місто на межі

В начале 2015 года Катерина Радченко, фотограф, исследователь фотографии и куратор, окончательно решила, что фестивалю фотографии в Одессе быть. Выбрав 3 апреля датой открытия фестиваля и его основной экспозиции «Одесса. Фотодни», автор проекта еще не предполагала, что ровно 125 лет назад в…

910

Катерина Радченко: “Селфи – это размножение себя”

special topic